Nastavni program hrvatskoga jezika za strance usklađen je s europskim smjernicama, a njihov sastavni dio čine
europski prihvaćene razine jezičnih kompetencija. U skladu s tim, program navodi jezična znanja, vještine i
sposobnosti (jezične kompetencije) koje bi polaznici trebali savladati do kraja pojedinog stupnja, te jezične
strukture kojima bi se trebali služiti.
Cilj nastave hrvatskog jezika za strance je razvijanje komunikacijskih kompetencija, tj. osposobljavanje
polaznika za prikladnu komunikaciju na stranom jeziku u raznim situacijama: u stranojezičnoj sredini, u
vlastitoj zemlji sa stranim govornicima, na multinacionalnim skupovima i u drugim situacijama u kojima se
moraju služiti stranim jezikom. To znači omogućiti polaznicima postizanje jezične kompetencije u svim
jezičnim vještinama: slušanju, čitanju, govornoj interakciji, govornoj produkciji i pisanju. Pritom se kod
polaznika razvija razumijevanje i prihvaćanje novih i drukčijih kultura ‒ interkulturalna kompetencija i
tolerancija ‒ ali i svijest o vlastitoj kulturi.